Lång helg

Igår hade jag lektion mellan 8-10. När den var över började mig helg. Nästan 5 hela dagar jag ska vara ledig. Haha sjuuuukt skönt! Har lovat mig själv att jag ska sova, sova, sova och kanske baka lite. 

Har vart så uppstressad över grupparbetet vi skulle lämna in, tentan i mikrobiologi och även det att farmor blev dålig. Jag tror jag fått magkatarr av all stress. Jag har haft konstant ont i magen i 2 veckor. Det skär i den all the time, jag får sura uppstötningar och jag är hungrig prick hela tiden. Men det börjar kännas lite, lite bättre nu när jag fått ta det lugnt i 2-3 dagar. Så snart är det nog över.

Jag har dock jättesvårt att slappna av på min lediga tid. Känns hela tiden som att jag har saker jag måste göra. Fast jag vet att jag inte har det. Men ända sen vi började i höstas har jag haft något jag 'borde göra'. Så fort jag sett tv har jag känt att 'egentligen så skulle jag kunna plugga nu', även om det kanske vart en månad kvar till tentan. 'Det ju bättre att plugga nu än att ta det i sista minuten'. Sen har jag inte pluggat ändå och då har det gett mig dåligt samvete och jag tycker att jag har dålig karraktär. Även om jag visste att det inte var så akut egentligen. Och detta sitter kvar i mig nu när jag faktiskt inte har något jag kan göra, även om jag hade velat. Har den där olustiga känslan i bakhuvudet när jag ser tv, läser eller vad jag då kan tänkas göra. Får ingen ro i kroppen. Får googla nå avslappningstekniker och se om det kan hjälpa.

Träffade en tjej från klassen igår på gymmet och hon upplevde precis samma sak. Hon sa att hon har ingen aning om vad hon ska göra av all ledig tid vi helt plötsligt fått. Haha, det är skönt att man inte är ensam iaf :P




Tänk om man fått spendera sina lediga dagar i ett sommrigt Apelviken, Varberg?!
Underbarare ställe finns inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0