Depuration

Förra veckan på tisdagens kliniklektion fick vi lära oss hur man slipar tandstensinstrumenten. Höll på med det hela lektionen, var ganska svårt att veta hur man skulle luta instrumenten och slipstenen för att få det bra. Men till slut fick nog alla kläm på det där.

På denna veckans kliniklektion fick vi fortsätta öva på att slipa våra instrument och så fick vi börja depurera. Skit skoj men mycket svårare än jag trodde. Eller det var ganska lätt men det är ju för att vi har dockor som patienter. Dom bryr sig liksom inte om att vi hugger dom i kinden 111 ggr med våra sylvassa instrument. Sen är dom ganska bra på att gapa också. Men hade vi haft riktiga patienter hade det vart skit svårt. Bara att veta hur man ska sitta för att komma åt i vissa vinklar på tanden tar ett tag att lära sig. Tur vi har många lektioner till att öva på detta moment.

Bilder:

Så här såg min gubbe ut när vi kom in i salen på tisdags morgonen.
Stackarn måste ha vart rejält hungrig eftersom han börjat käka på bänken.

Allt det röda ska föreställa plack och det ska bort. Om ni kan skymta nått gult (trots den kassa bildkvalitén på min mobilkamera) ska det föreställa tandsten som även det ska bort.

Snodde två bilder av Zandra. Hennes mobil slår min med hästlängder :) :
Koncentrerad?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0