Intressant dag

Idag har vi inte haft vanliga lektonen i skolan utan vi har vart på Universum med alla termin ettor som tillhör medicinska fakulteten och hört på föredrag. Förmiddagen handlade om genus och på eftermiddagen kom Jan-Olov Madeleine och pratade med oss om mångfald och diskriminering. Väldigt intressant och nog gick jag därifrån med nya perspektiv på saker och ting.

Kul oxå att få träffa studenter från de andra programmen. I min grupp var det jag, två som gick läkarlinjen, en biomedicinare och en arbetsterapeut. Efter varje föreläsning hade vi en timmes tid för gruppsamtal och sen en timme för seminarium då alla skulle diskutera vad de olika grupperna kom fram till. Vi i våran grupp kom fram till bra saker och kom väldigt bra överens med varandra. Hade kunnat sitta hela tiden och prata bara med dom typ. Haha.

Nå ja nu ska jag skriva lite på mitt grupparbete och sen ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0