Tisdag

Idag hade vi, som alltid på tisdag, lektion i labbet. Fick öva på att göra fyllningar och sedan putsa dem så de ska vara släta. Förra tisdagen gjorde vi på framtänderna och idag fick vi öva på tänderna lite längre bak. Det är superkul att få göra lite praktiskt men det tar tid. Haha en tand tar typ en timme. Haha, tänk om vi hade övat på riktiga patienter. Dom hade ju hunnit få kramp i käken innan vi hunnit ens halvvägs :P


När vi var klara med första tanden fick vi veta att vi kunde få göra vår examination på puts om vi kände att vi var redo. Självklart tog jag denna chansen och fick godkänt (så klart). Kändes skönt att veta att man kan det :) Och som pricken över i får jag ledigt från denna lektionen nästa tisdag. Då ska nämligen de som inte gjorde 'provet' idag göra det och då är det bara onödigt att jag sitter där och ugglar. Så nästa tisdag får jag SOV MORGON!!! Mohaha, lyx för en student.


Efter lektionen gick jag och Nicole (och senare även Malin) till biblioteket och satte oss i solen för att plugga. Riktigt varmt mot väggen när solen stekte på. Många som satt i linnen och t-shirts som jag skrev tidigare. Satt där till ungefär 16 och sedan gick vi hem.


Nu är jag trött så nu ska jag sova. God natt!

 

Utsikten från vårt pulggbord.


 

Varmt mot glasväggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0