Fika

För er som inte vet det så älskar jag att baka. Gillar inte så mycket att äta det jag bakat (vilket kanske är tur när man är tandhygienist). Tror jag bakar för att jag tycker om att bjuda på och ge bort fika. Alla blir så glada när man bjuder på färskt hembakt fika. Gick Livsmedelsprogrammet på gymnasiet och tanken när jag sökte in var att bli konditor. Men ödet ville nått annat och nu kommer jag istället att jobba med att förebygga de skador som fikat bidrar till :P Så det kan gå!

Till helgen ska några kompisar från Kalix komma hit och hälsa på och som den bakgalning jag är vill jag helst ha två sortes fika att bjuda på. Så ikväll kommer jag baka havremums, som jag kallar dem. Ett gammalt recept jag fått av min mamma. Sen ska jag baka chokladmaränger också, men de är godast färska så de bakar jag när vi ska äta dem. Mumma!

Havremums

Tvinnade bullar

Chokladmaränger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0