Nolia

Idag har jag vart hela dagen på Nolia utbildning och framtid. Skrev tidigare att jag skulle på den och idag var det alltså dags. Åkte upp till Piteå redan igår för att slippa ge mig av allt för tidigt denna morgonen. Min vän Linnea studerar i piteå så jag kunde låna en sängplats av henne och alltså förena nytta med nöje :)

Kl 9.00 slog mässan upp portarna och vi var där lite innan dess för att ställa iordning och byta om och så. I vår monter fick man 'blinga' en tandborste. Gick lite segt i början men efter nån kvart började det rulla på och sen var det högsta fart fram till kl 14 då alla började droppa av (mässan stängde kl 15). Har pratat mig hes idag och jag var helt slut i huvudet när jag kom hem. Haha. Kul att så många var intresserade av våran monter. Trodde kanske man skulle kunna få prata med 3-4 st under hela dagen som skulle vara verkligt intresserade men det var många, många fler.

Vissa var inte så intresserade av oss från början utan ville bara åt våra tandborstar. Men tack vare att de var tvugna att stå kvar för att kunna göra sina tandborstar fick vi en pratsund med dem. Och det verkade faktiskt som att vi lyckades fånga någras intresse som inte alls från början tänkt att det var möjligt att bli nått inom tandvården. Det tycker jag är extra kul eftersom att det var så jag själv hamnade där jag är idag. Jag trodde man var tvungen att ha höga betyg och att det var lång tid att plugga. Men så är det inte. Så för mig var det extra lätt att locka ungdomarna, för jag vet ju exakt vad det var som lockade mig.

Vi var en av de montara som faktiskt lyckades fånga ungdomarna och jag tror att det där med att låta dom göra något kreativt är en jättebra idé. För de montrar där det bara finns godis och broschyrer där stannar inte de ungdomarna som inte är intresserade av just den utbildningen eller arbetsplatsen eller vad det kan vara. De bara tar en godis och går vidare. Men hos oss stannar de flesta plus att de sen står med oss i någon minut medans de gör sin tandborste. Detta gjorde att vi hade tid att snärja nån extra förutom de som redan innan tänkt på tandvården.



Jag min nöt glömde kameran. Men jag såg att det var massa fotografer där som fotade massor så jag ska se om jag inte kan få tag på någon bild. Här får ni iaf se hur det kan se ut när man blingat en tandborste. Detta var min som jag inte riktigt fick tid till att blinga. Hade velat ha strass över hema borsten. Den fick iaf namnet discobrush.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0