Helg

Har man en tenta på en måndag får man räkna med att plugga minst en av dagarna på helgen. Så jag ser till att få det överstökat idag så kan jag ta det lite lugnt imorgon och kanske bara repetera lite på kvällen innan jag lägger mig.

Förutom att plugga idag ska vi iväg till Ersboda för att gå på Intersport, D&D och handla mat på coop. Sen ikväll kommer 2 kompisar hit för att se vår lägenhet och få sig lite fika.

På tal om fika. Igår bakade jag macaroner till min klasskompis. Hennes kille fyller år imorgon men dom skulle ha kalas idag och då ville hon bjuda på nått gott. Jag som älskar att baka ställde upp som bagare. Dom blev jättebra både till utseende och smak. Små, krispiga på ytan och sega i mitten med syrlig kräm i mitten. Vad mer kan man önska av ett bakverk?

Även om vi är blivande tandhygienister älskar vi fika och annat gott. Bara man äter med måtta och inte massa sötslisk varje dag så är det okej. 5-6 mål om dagen är vad tänderna klarar för att det inte ska bli hål. Ju mindre kolhydrater desto bättre och riktigt söta saker som godis, läsk och fika kan man försöka hålla till helgerna. Sen är det nog ingen av oss i klassen som är helt maniska och följer detta till 100%. Klart man gör undantag då och då, men då kompenserar vi med mycket vatten, flourskölj och mindre sött nån annan dag istället :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0