Pluggdag

Igår hade vi veckans enda lektion. Hade Kariologi och fick lära oss ätt räkna index för karies. Ganska klurigt med alla räkneregler måste jag säga, men om man bara är noga så går det bra. Så nu är det inläsning varje dag fram till tentan. Har överlag ganska mycket inläsning på detta programmet. Det betyder mer ansvar för oss studerande, vi måste själva se till att sätta undan tid varje dag. För mig passar det perfekt att få kunna sova ut lite extra på morgonen och sen ta tag i studierna under dagen.

Förra terminen slarvade jag lite i början med att sitta hemma och plugga men sen insåg jag att även om vi bara har halvdagar eller halv vecka så måste man sitta sammanlagt 40h i veckan för att klara godkänt. Och då har jag ändå ett stort försprång före de andra i klassen då jag haft praktik 4månader innan jag började. Så länge man är normalbegåvad och inte nått supersnille får man räkna med att det tar upp lika mycket tid som ett heltids arbete att studera.

Nu ska jag ge mig iväg till skolan bibliotek för jag är inte bra på att sitta hemma och plugga. Jag brukar försöka få med mig nån till skolan istället för där är jag 70% mer effektiv än om jag sitter hemma kan jag nästan lova. Blir väldigt lätt distraherad och gör som Alfons när jag sitter hemma 'ska bara ta disken, ska bara hämta.. '. Sitter man på skolan går det inte att göra så mycket annat än att bara sitta och läsa :)

Ser ut så här idag så jag kan jogga hem från skolan sen.
Måste komma i form till Varvet förstår ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0