Sommarjobb

Idag började jag på mitt jobb för sommaren: Folktandvården i Kalix. Har som ni redan vet vart där tidigare så det var inte ett dugg nervöst att gå dit imorse. Annars brukar jag kunna vara en sån där som blir så nervös att jag vill självdö första dagen på ett nytt ställe. Så det var ju skönt att få slippa det idag.

Kommer mest sitta i receptionen och sköta kassan, ringa patienter och skicka kallelser. Men jag kommer även att få hänga med Linda och Sofie inne på deras rum så dom kan lära mig allt dom kan så jag kan komma tillbaka till skolan med massa ny kunskap.

Hade en ganska lugn och skön förmiddag då det tog ett tag tills jag fått skriva på alla papper och fått mina inloggningsuppgifter. Men efter lunchen fick jag sätta mig och svara/ringa i telefonen och boka patienter. Skarpt läge alltså! Telefonpratandet är inga problem för mig efter nästan två år på Silja Lines telefonbokning men att förstå systemet och bokningen var rena mardrömmen. Hahaha, jag fattade nada.

Men ju längre jag satt desto mer fattade jag, så om jag sitter imorgon hela dagen kommer jag nog kunna det viktigaste. Ska även försöka mig på kassan imorgon också om jag hinner, annars kan jag ta det på torsdag. Skönt att vara tillbaka och skönt att få jobba lite nu istället för att plugga.

Får dock se hur länge det tar innan jag börjar sakna att plugga istället för att jobba ;)

Kommentarer
Postat av: Nanna

Hej!



Jag funderar på att studera vidare till tandhygienist. Tänker studera i malmö högskola. Är tandhygienistutbildningen två år eller tre år?

Vad säger du, är tandhygienist ett stressigt yrke?

För egentligen så har jag alltid velat bli sjuksköterska, men problemmet är att jag inte klarar av så mycket stress. Det är ett för stressigt yrke. Och jag tycker ändå om tandvård.

Tacksam för svar!

Du kan mejla mig om du vill.



Mvh Nanna

2011-06-28 @ 19:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0