Bildtagning 2 och 3

Jag skrev tidigare att på bildtagning 2 skulle vi bara få ett försök på oss för varje bild. När sen alla 18 bilder var tagna fick vi visa in bilderna för en lärare. Då fick man veta om dom var godkända eller om man skulle ta om dom. Vid omtagningen gällde samma sak som vid första, bara ett försök per bild och så där höll vi på en hel eftermiddag. Jag hann färdigt med att ta ett komplett helstatus så idag under bildtagning 3 fick jag fota hur mycket jag ville igen.

Trodde förut att det var idag vi skulle få öva på varandra men det är tydligen imorgon. Då ska vi inte ta några bilder utan bara öva på att sätta in sensorn på rätt sätt. Så idag fick jag leka fritt. Passade på att öva mycket på att ta bitewing bilder (visar kronorna på över- och underkäkens tänder i samma bild). Det är enl mig de svåraste bilderna att ta då det är många saker som ska komma med på bilden. Var många av tandsköterskorna som höll med mig så det var ju tur att man inte har svårt för det lättaste :P

Förra veckan jobbade jag med Hildnig som var lite trixig med hög och smal gom. Men som jag ändå lyckades få till bra bilder på efter ett tags kämpande. Idag fick jag en docka som heter Iris och göta petter vad besvärlig hon var. Fick ta om molarbilden (längst bak) 11 gånger innan en sköterska konstaterade att det inte gick att få bättre än vad jag fått på första bilden. Suck!

Men man lär sig ALLTID nått, och även denna gången. Är nu så j*kla duktig att ta molarbilder så ni anar inte.

Patienten för dagen, Iris.

Alla inringade är på samma tänder i munnen. Lite less jag var!

Hon har ett ovanligt stort huvud skulle jag säga men inte blev det lättare för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0