Tenta...igen

På onsdag har vi tenta...igen. Haha nästan bara det vi gör kan man tro. Men just denna terminen har det vart mycket tentor. Har en ca var tredje vecka hade nån räknat ut. Jobbigt att måsta prestera hela tiden men ändå kul och intressant. Puh livet som blivande tandhygienist är inte alltid en dans på rosor.

Jag kan tycka att det är just en sån här grej som är jobbigt med att utbildningen bara är på två år och inte obligatoriskt på tre år. För vi kan aldrig gå in djupt på något utan det är lite korvstoppning nu och sen kommer fördjupningarna under tredje frivilliga året. Allt måste avklaras så fort för att de som väljer att bara läsa två år ska vara klara när de går ut. Med ett obligatoriskt tredje år kan utbildningen läggas upp på ett annat sätt och man får då kanske lite mer tid till varje ämne och kan fördjupa sig och lära sig allt mer långvarigt istället för denna ytinlärning som jag känner att jag håller på med väldigt mycket nu. Tror det är många personer som håller med mig.

Men det verkar ju vara på gång ett beslut om detta så vi får hoppas att det blir snart. :)

Idag satt vi till kl 18 på skolan och pluggade och imorgon ska vi sitta kl 10-16. Jag däckar när jag kommer hem och sen pluggar jag lite mer. Har alltså inte nått liv för tillfället. Det blir kanske inte så mycket updates här nu idag och imorgon som ni kanske förstår. Men jag lovar att uppdatera så fort tentan är skriven.

Håll tummarna för mig nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0