Lussebak

Titta på bilden nedan och svara sen på min fråga: Tror ni det luktar sjukt gott här eller?


Just bakat två plåtar emd lussebullar. Både vanliga och de som syns på bilden. De senare är fyllda med en blandning av smör, socker, kanel och kardemumma som smälter och rinner ut över bullen i ungen. Dom är Limpas favoriter, själv föredrar jag de gammla hederliga med russin.

Snart ska vi bege oss ner på stan för julklapps shopping, lunch och lite annat fix. Efter det är vi bjudna på knytkalasglöggkväll hos min bästa vän och kompis Kistina. Ska vara helt ledig idag och bara njuta av mina nära och kära. Imorogon har jag tänkt plugga psykologi så då blir det mindre av den varan.

Nå nu kom Linus så nu måste vi åka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0