Praktikvecka 4

Ojoj jag har redan haft nästan 4 veckors praktik. Tiden bara rusar iväg och nästa vecka är den sista praktikveckan innan examen.

Idag och igår har jag haft egna patienter. Är huur kul som helst. Har vart ganska trött hela dagen då jag tror att jag har en feber på gång, men så fort jag får in en patient på rummet blir jag pigg och glad och glömmer tröttheten. Känns verkligen som att jag har valt rätt yrke. Jag är social, omvårdande och pedagogisk och när jag har funderat på vad-jag-ska-bli-när-jag-blir-stor har jag vart inne på sjukgymnast, dietist, lärare, dagisfröken och diverse praktiska arbeten där man jobbar med kroppen. Tandhygienist yrket innehåller alla dessa element.

Jag får lära ut och vara pedagogisk som en lärare.
Jag får prata mycket om både kost och hälsa som en dietist.
Ta hand om mina patienter och hjälpa till med de problem de kan tänkas ha.

Jag får träffa många barn och vara med som en del i deras uppväxt och sist men inte minst så får jag jobba praktiskt. Helt rätt yrke för mig som ni hör.

Och sen måste jag få avsluta med att berätta: Igår hade jag en kille som efter besöket bad sin mamma gå in igen för att hälsa till mig att 'Mamma hon var den bästa tandläkaren jag någonsin har gått hos'. Då har han ändå varit endel hos folktandvården. Sånt värmer i hjärtat så jag nästan börjar gråta, blödig som man är =).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0