Helluu

Jag är sämst på att uppdatera så nu får ni allt på en gång istället. Kul för er...

Praktiken: Går bra. Har mina egna patienter, mestadels barn och ungdommar. Är superkul och utamnande att ha just barn. Dom är så fina med sina frågor och funderingar. Dom kommer in och är lite nervösa men direkt man vunnit deras förtroende får man höra berättelser om allt mellan himmel och jord och dom vill veta allt om mig och min utrustning på rummet. Älskart!

Har endel vuxna patienter med. Det har jag ju mer erfarenhet av från skolan men det är perfekt nu när man har en handledare som har mer tid för en än lärarna på skolan. Dom har ju 8 elever att hjälpa medans handledaren bara har en. Får lära mig många små tips och triks på ex hur jag ska sitta, hur man kan vinkla spegeln, knep för att få bra röntgen bilder m.m.

Träningen: Sprang förra lördagen Göteborgsvarvet. Började känna att en förkylning var på gång ca 1 vecka före loppet och på morgonen för loppet hade jag ont i halsen. Tänkte först inte springa men jag skulle ändå följa med Melissa (klasskompis) till starten och drog på mig löpargrejerna 'ifall att'.. Självklart kunde jag inte motstå frestelsen när jag kollade på alla som startade så jag bestämde mig för att springa ändå men ta det Vääääldigt lugnt. Inte pressa kroppen och upptäcka att jag har ett hjärtfel som kommer fram vid förkylning och ansträngning så jag DÖR... Utan bara jogga lätt och ta mig runt. Ångrade mig väl ca 7 minuter efter starten då första uppförsbacken kom och resten av de 20 km som kom efter det :P Haha skämt åsido. Det var tugnt och det kändes att jag var sjuk men det gick bra och jag kortade faktiskt ner tiden med 4 minuter från förra året så det märks att jag tränat.

På söndagen var jag SÅ SJUK. feber, näsan rann och det skar som knivar i halsen. Nu börjar jag känna mig piggare. Så efter att ha vilat i en vecka har jag idag mjukstartat med en 8 km prommenad 'runt byn' här hemma. Underbart med musik i öronen och vårsolen i ansiktet. Ska testa att springa en kortare runda här i veckan.

Privat: Förutom en långweekend i götet förra veckan tors-mån med varvet, häng hos storebror, shopping och Liseberg har jag även hunnit med ännu en långweekend denna helgen. Har spenderat några superfina dagar i Stockholm. Åkte ner på torsdagen och fick bo hos lillebror denna gången. Shoppat på stan, firat pappas 60 årsdag (igen), njutit i solen och sist men inte minst vart på bröllop. Min kusse Sofia gifte sig med sin Jens. Otroligt vackert och mysigt bröllop. Personligt och avslappnat med god mat, trevliga människor och fina tal. 5 av 5 möjliga.

Har också klippt mig. Bild kommer när den kommer :P

Spexar före start

Många självplågare på plats

Ser på när vinnaren paserar 10 km efter 29 min. Han gick i mål på 1.00.23 = rekord.

Gänget före start

I startfållan. Ser ni mig?

Precis vid start. Första 20 stegen kändes väl ok sen var det tuuuungt :P

Folkhav på Avenyn.

Uppför Avenyn.

Nerför Avenyn.

HAHAha fightingface med ca kvar 400m till mål.

NÖJDA tjejer efteråt.


Vackra (Bild från morbror Martin)

Vackraste. (Bild från Kusin Elins blogg)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0