Praktikdag 1

Trots att jag glömde mina skor har det gått bra. Fixade ett par skor som jag kan ha under dessa fyra dagar jag ska ha praktik. När jag kom imorse var alla så glada att se mig igen. Är kul att vara på en klinik där man känner sig så välkommen. Dom i Kalix är toppen på att ta hand om nytt folk. Nu är ju jag nygammal här men då är dom nästan ännu bättre. Känns som en stor familj typ. Haha.

Har vart med Sofie idag och vi har haft det riktigt skoj. Har fått registrera på datorn, städa rummet mellan patienterna, hämta patienterna i väntrummet och allt annat som jag gjorde sist jag hade praktik. Skillnaden denna gången är att jag nu kan se på hennes teknik rent praktiskt när hon arbetar och lära mig av det. Förut har man inte vetat hur svårt det faktiskt är (iaf just nu) att skrapa tandsten eller köra med ultraljudet. Men nu kan jag 'ta in' informationen och använda mig av den på ett annat sätt. Fick även polera tänderna och pensla flourlack på en av patienterna. Superkul att jobba med riktiga patienter.

Imorgon ska Sofie på ett dagis och informera 5 åringar om tänder och tandborstning. Jag får självklart följa med. Har vart med på det förut och det är väldigt skoj för barnen brukar vara så goa. Kul dag att se fram emot imorgon alltså.


Sofie är så söt, snäll och rolig. Man kan inte låta bli att bli lite kär i henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0