Anestesiövning

Idag har vart den roligaste dagen på utbildningen hittills tror jag. Vi har lagt bedövning på varandra och det var hur kul som helst!

Jag och Malin valde att lägga bedövningen på varandra. Detta visade sig vara ett mycket bra val då Malin var BÄST på att lägga på spruträdda lilla mig. Jag kände inte av ett enda av hennes stick och hon var supercool hela tiden. Kände mig lugn och sansad under hela tiden, t.o.m innan hon stack mig första gången. 

Efter att hon lagt på mig var det en timme tills jag skulle lägga på henne så då hann jag bli lite nervös inför det. Men när det väl var dags att lägga första sprutan var jag återigen helt lugn. Skakade inte ens på handen. Åh var häftigt att få testa både att lägga och att bli bedövad. Haha kändes som att man fick världens silikonläppar som putade, men sen när man kollade i en spegel syntes det ingenting.

Jag har länge gruvat mig för denna delen av mitt blivande yrke. Har känt att detta var den biten som jag inte skulle gilla sen när jag väl kom ut i arbetslivet. Att ha det ansvaret att sticka någon med en spruta. Men nu är det min nya favvo del. Vill sticka mer och mer och mer. Haha kul att man kan ändra sin åsikt  bara så där efter en lektion.

Längtar tills imorgon då vi ska köra på med del 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0