Oral anestesi

I helgen har jag tatt det väldigt lugnt och bara vilat och gjort sånt som jag gillar. Alltså baka och läsa! Blev kärlekmums och macarons. Äter inte socker så jag har inte smakat de ännu men de fick godkännt av min kille. Jag fyller år nästa måndag så jag håller på att ladda upp frysen med fika för ev gäster som kan tänkas kika in till helgen.

Förra veckan började vi med en ny kurs: oral anestesi. Läser alltså om hur man lägger bedövningar, vad man ska tänka på , vart man ska sticka, hur mycket medel man ska använda m.m. Har tenta på den nästa vecka och efter det ska vi för börja öva på att lägga bedövningar på varandra. Gaaaah! Jag som är så sprut- och nålrädd. Haha grät sist jag tog bedövning hos tandläkarn och då var jag ändå typ 20 år. Vet att det inte är farligt men i don't like it anyways. Men vi har fått många vaccinationer och jag har ju blivit blodgivare sen jag flyttade hit för att vänja mig med nålar så det kommer säkert gå bra.

Kursen är än så länge inte allt för intressant men det är nog för att det är mest repetitioner på nerver och ben och sånt. Tror den blir roligare när man väl får kombinera det teoretiska med det praktiska. Även om det inte är roligaste kursen på länge lär jag mig nått nytt varjedag och det är ALLTID kul!

Kärlekmums

Macarons

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0