Jullov

Har uppdaterat här men ser att inläggen inte kommit upp. Skumt!

Julen kan iaf sammanfattas så här: Lugn. Ingen av mina två bröder har kommit hem denna julen så jag har fått ha mamma och pappa för mig själv :D Och vi bara myser och myser och myser och äter god mat, men mest myyyys! Även hos Limpas föräldrar är det mat och mys som gäller. Hur skönt som helst.

Tomten var snäll och gav mig bl.a. en glassmaskin, ett macaron kit och en gjutjärnspanna. Anar ni ett tema?  :) Det som är bra med min nya glassmaskin är att jag kan göra egen glass med mycket mindre socker, eller inget alls t.o.m. ex gjorde jag en god med turkiskyoghurt och frysta hallon och en liten skvät grädde. Supergott och bra för tänderna, haha ;)

Dagtid har jag hunnit med att besöka gymet några gånger, vart till IKEA i Happis med den obligatoriska svängen över Finska gränsen, fika och shopping inne i Kalix och nu ikväll bio med tjejerna. Min allra bästa vän och kompis Kristina fyller år idag och det firade vi med The girl whit the dragon tattoo. Mycket trevligt då biografen i Kalix bytt till digital utrustning vilket har förbättrat bild och ljudkvalitén AVSEVÄRT!

Har noll planer för nyår men tror det blir middag med goda vänner och sen skicka iväg en rislykta eller två vid 12-slaget.

Annar läser jag massor, hunnit läsa ut en bok och håller just nu på med två samtidigt och efter det har jag två nya som väntar. Dessutom ligger flera artiklar på min cambro som bränner mitt samvete. Måste läsa dom också för vi ska gå igenom dom direkt när jag är tillbaka i skolan. Men jag tar det efter nyår. Ska trots allt vara tillbaka först den 9:e.

Kommer kunna baka finare macroner nu med mitt nya kit.

Och så en bild på mig så ni inte glömmer hur jag ser ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0