Klinik

Idag har vi haft några timmars praktisk lektion på förmiddagen. Vi får öva på varandra att ta anamneser ( typ intervjuer), hälsodeklarationer, registrera och räkna ut plackindex med hjälp av plackinfärgning och skrapa lite tandsten. Tyvärr är det nästan ingen av oss som har nån tandsten så det blir inte så mycket övning på det. Längtar tills vi får 'riktiga' patienter som har lite mer som man kan öva på.

Imorgon är vi lediga fram till kl 13 och sen har vi återigen ett klinikpass. Ska ta med kameran då så att ni får se hur det ser ut. Är dåligt med bilder från skolan på bloggen tycker jag. Måste bli skärpning på det! Inget kul utan bilder.

Nu ska jag ta mig ett bad och sen slänga mig i sängen med en bra bok. Sån lyx man kan unna sig när man inte har nån tenta att plugga till ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0