Tandtekniker

Idag fick vi ha tandteknikerstudenterna som patienter på skolan. Kul att få öva på nån man inte känner, men som i egenskap av student kanske förstår oss som nybörjare lite bättre än utomstående. (Förstod man den meningen? Jag hoppas det, annars får ni säga till.)

Det gick iaf bra tycker jag och jag tror att min patient tycker samma. :) En annan sak som var kul med att ha dom som patienter var att det var en ny mun att kolla i. Man börjar kunna klassens munnar så pass bra nu (+ att vi inte har nått att åtgärda längre) att det inte är nån utmaning att göra på varandra.

Igår hade vi anestesi och la bedövningar på varandra från 8-17. Var lagom mosig i skallen när jag kom hem. Imorgon ska vi fortsätta med bedövningarna men vi börjar först kl 13 så det blir inte riktigt lika jobbigt. Är fortfarande jätteroligt att lägga bedövningar och man lär sig nått nytt vid varje tillfälle. Älskar denna kursen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0