Pluggtips

Det är full fart denna veckan fast vi är lediga nästan varje dag. Har tenta på fredag så då brukar det bli hektiskt. Igår satt jag och 'gänget' på skolan från 9-15 och pluggade. Gick bra och det var kul att komma igång med våra biblioteks-plugg-träffar igen. Vi har t.o.m längtat efter dom under sommaren.

Att få sovmorgon till 9-10, att träffas och läsa lite det man känner för, gå igenom gamla tentor, slänga frågor på varandra och sen diskutera dom, gå ner till fiket och köpa kaffe, läsa tyst en stund, lyssna på musik, ta en paus och snacka skit om vad som helst och sen plugga lite mer.

Dessa heldagar på bibloteket är GULD värt för mig. Det är tack vare dom jag klarar mig på tentorna. För hur mycket jag än skulle vilja stanna hemma och plugga på våra inläsningsdagar vet jag att det inte blir så om jag stannar hemma. Sen får jag en bättre förståelse för det jag lär mig, och det jag lär mig sätter sig djupare om jag får diskutera som vi gör. Jag har inte självdisiplin nog att plugga hemma och inte orken att ta mig till skolan om jag ska sitta själv (och om jag väl tar mig iväg skulle jag ALDRIG orka sitta 9-15). Men när jag vet att det sitter 3-4 andra och väntar på mig som faktiskt har släpat sig upp till skolan och när jag vet att det är världens roligaste kompisar så är det inte så svårt längre.

Så dagens tips är att plugga i grupp. Det. Ger. Så. Mycket!

Slutligen: Grattis till Storebror som fyller år idag. Jag älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0