Tentan

Inför tentan igår kändes det inget bra. Jag var osäker på om jag pluggat på rätt grejer och om jag pluggat nog. Jag vet ju att jag suttit mycket och pluggat både hemma och på skolan men det kändes ändå som att jag inte lärt mig något om ni förstår?

Jag tror att stor del av min osäkerhet kan ha berott på att jag inför denna tentan inte gjort någon övningstenta som jag nästan alltid annars gör. Finns en pärm i skolan där alla gamla tentor från tidigare år finns och de är hur bra som helst att göra dom medans man pluggar. Då får man ett hum om vad läraren tycker är viktigt och vad man behöver plugga på. Men denna gången gjorde jag inte det så jag hade dålig koll på vad som förväntades när jag klev in i tentasalen. När jag väl fick pappret i handen och jag läste igenom frågorna kände jag mig genast lugn. Var inte så svårt som jag trott.

Så efter tentan kändes det ändå bra, så nu kan jag slappna av i helgen. Vi har en snabb lärare som vill rätta till måndag så vi får veta nästan direkt om vi klarat den eller inte. Det är skönt, gillar inte när man får vänta 2-3 veckor på ett resultat. Mna hinner bli så nervös då.

Idag skiner solen och Linus kusin och hennes kille (våra bästa vänner) är här så idag ska vi göra Umeå stad. Ikväll ska vi på inflyttningsfest hos en annan tjej från Kalix så vi har en toppenhelg att se fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0