Plackinfärgning

Har helt glömt att berätta om vad vi fick göra på kliniken i fredags. Vi gjorde plackinfärgningar på varandra. Vi var tre och tre och sen skulle en vara patient , en tandhygienist och en fick vara sköterska. Sen färgade vi in varandras tänder och räknade ut plackindex. Osså turades vi om så att alla fick öva på att bedöma vad som var plack och skriva journal m.m. Var faktiskt riktigt kul.

Här nedan är jag patient när Melissa gjorde en infärgning på mig. Detta ni ser på bilden är inte plack utan själva infärgningen. Man sköljer munnen med vatten efter att man fått färgen på tänderna och då ser man vart placket sitter. Jag hade väldigt, väldigt lite plack men på många ytor. Bra att veta för min fortsatta tanborstning i livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0