Onsdag

Idag hade vi klinik mellan kl 8-12. När kl var 10 var i stort sett alla less och började bege sig hemmåt. Vi gör samma saker där varje gång så det blir tyvärr att man ledsnar och vill gå hem istället för att finslipa på sonderingstekniken eller på att putsa varandras tänder.

Men jag har bestämt mig nu för att nästa tillfälle ska jag fasen vara kvar hela tiden och öva på hur jag ska sitta, både i förhållande till patienten och min hållning, hur jag ska använda mig av spegeln osv. Ska även ta mig en tur med ultraljudet över min partners tänder. Det har vi än så länge bara gjort på dockor men vi fick börja öva idag och då gjorde Caroline på mig så nästa gång är det min tur.

Kl 10 när vi väl lämnat kliniken gick vi ett gäng till biblioteket och satt där och pluggade till kl 16. Måste ha vart den effektivaste pluggadagen hittills för vi lärde oss hela tiden och vi tog inte en endaste paus. POWER!

När jag kom hem däremot behövde både min kropp och min hjärna en lång paus. Så efter middagen la jag mig i soffan och där blev jag sen ett bra tag. Somnade inte men det var nära. Kommer sova som en klubbad säl inatt kan jag lova.

Imorgon blir det 1h på kliniksal för att känna efter riktmärken i varandras munnar inför dagen-D då vi ska lägga bedövning på varandra.

En däckad liten Lovisa på köksgolvet.
Haha, har alltid haft lätt för att somna whenever, where ever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0