Tenta

Har skrivit tenta idag. Oral diagnostisk radiologi, eller röntgen som det heter med ett lättare ord :P Kändes bra!

Jag har inte pluggat särskillt mycket inför denna tentan och har inte vart ett dugg stressad över detta faktum. Nästan tvärt om, vart hur lugn som helst. Vet inte om det är för att vi jobbat med ämnet både praktiskt och teoretiskt samtidigt och att det vi läst därför gått in på ett annat sätt än tidigare eller om det är nått annat. Verkar som att de flesta i klassen inte jobbat allt för hårt inför denna tentan, så jag är inte ensam om att ha tagit det lugnt heller.

Ämnet har inte känts så 'stort' som de tidigare ämnena där det vart full fart med 100% nytt in dagarna i ändå. Så nu när det bara vart 100% nytt in första dagen, 80% andra, 70% tredje osv osv, har vi kunnat slappa mer för vi är van vid ett högra tempo. Kan det vara så kanske?! Don't know!

Iaf gick jag till tentan imorse lugn som en filbunke och kom ut först av alla lika lugn. Vet att jag missat några frågor men det visste jag redan när jag satt och skrev. Många andra kom däremot inte ut lika lugna som dom gick in. Allmäna åsikten var att tentan var svår. Jag tyckte inte att den var så svår men har blivit mer och mer nervös under dagen av att alla andra vart så nervösa.

Så nu är jag helt plötsligt inte så säker längre. Jag menar så lugn som jag är kommer jag ju säkert ha kuggat bara därför. Haha alltså blir det så att man nu ska behöva gå och vänta med fjärilar i magen på även denna tentan. Typiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0