Söndag

Ännu en vecka har passerat och det är nu bara fyra veckor kvar till sommaren. Hur sjukt?!

Veckan som gått har vart hur kul som helst. Vi hade två klinikpass där vi fick öva att lägga bedövning på varandra. (Åhh håhåhå.. jag kan inte ens beskriva för er hur kul det är.) Gick jättebra båda dagarna och kommande vecka har vi mer pass bokade för detta.

I veckan kommer vi även ha vår första patient som vi ska göra en riktig undersökning på. Vi får börja med att öva på tandteknikerstudenterna, och i gengäld tror jag att de ska få göra skenor åt oss eller nått liknande. Är inte så nervös inför undersökningen då vi har övat så mycket på varandra att man kan rutinerna bra nu.

Det var väl det jag hade att rapportera för stunden. Nu ska jag slå mig ner i soffan och plugga lite sjukdomslära. Trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Tack för att de delar med dig av hur det är att läsa till th i Umeå. Jag tycker det är kul att läsa hur olika utbildningen kan vara upplagd, här i Malmö började vi med riktiga pat v.8 och vi hade våra tandteknikerstudeter som pat första terminen.

2011-05-02 @ 14:51:20
Postat av: Lovisa

Hej!

Åh det är alltid kul att höra från andra som studerar på annan ort.



Ja man märker att dom har verkligen lagt upp utbildningarna olika. Kul att ni fått börja så tidigt med patienter. Är nog bra att få så mycket erfarenhet som möjligt innan man ska ut i arbetslivet. Spec när vi har så kort utbildning.



Har ni obligatoriskt tre år eller är det valbart?

2011-05-02 @ 23:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0