Tenta

Idag skrev vi tenta i pedodonti. Terminens första och näst sista tenta. Vi skriver bara två då vi har examensarbetet som tar mycket tid och sen har vi några ämnen där vi har examinationer i form av seminarium. Skönt att slippa skriva massa tentor hela tiden. ;)

Är nöjd med tentan och det känns som att jag klarat den. Svarade på alla frågor och tyckte jag fick till bra svar. Så jag hoppas på att jag känner rätt.

Imorgon har jag patient på förmiddagen och sen efter lunch har jag och Linus bestämt för att åka hem till Kalix över helgen. Haha det var Linus förslag och det kom helt spontant vid middagen. 'Ska vi inte ta och åka hem?' Han som man brukar måsta övertala med tvång för att ens handla en dag då det inte är planerat. :P

Sen på tisdag den 14:e ska jag vara på Nolia i Piteå och prata med gymnasieungdomar om utbilndingen och Norrbottens läns landsting precis som förra året. Hoppas det blir ännu roligare än förra året. Helt klart värt att missa alla hjärtans dag för. Ska man missa den ska man göra det med nått kul ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej, jag hittade din blogg via google och har kollat in skolinläggen för jag håller på och funderar på att studera till tandhygienist.



Jag undrar bara hur examineringar för tndhygienister ser ut. Du har skrivit en del om tentor men är det salstentor eller hemtentor mest? Skriver ni några uppsatser förutom examensarbetet? Hur långt behöver examensarbetet vara ca? hur mycket hjälp får man om man har svårt för ett ämne?



Jag funderar pga av att jag tidigare studerat sociologi och statsvetenskap (innan det gick upp för mig att det inte var vad jag ville jobba med) och vi hade flera hemtentor på 15 sidor styck och examensarbetet skulle vara på 25-40 sidor. Om man har något liknande att se fram emot på tandhygienistprogrammet vill jag gärna vara förberedd.



jag skulle verkligen uppskatta ett svar, eller en länk till en sida där jag kan få svar om du inte har tid att svara.



/Emma

2012-03-25 @ 14:57:09
Postat av: Agnes

Hej Lovisa! Funderar på att utbilda mig till tandhygienist då jag intresserar mig högt för just den orala hälsan. Men jag känner mig lite osäker på mig själv, då jag på något sätt fått för mig att man som tandhygienist måste ha väldigt raka och fina tänder (dömande till utseendet av dem), och jag har långt ifrån raka tänder. Känner mig riktigt osäker i mig själv på just denna punkt, och känner att som tandhygienist synar folk verkligen ens tänder.. Vad tycker du om detta??

2012-03-25 @ 18:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0