Back in Umeå

Nu är jag tillbaka i umeå efter 5 veckors praktik i Kalix (och helger i både gbg och sthlm).

Sista veckan på jobbet gick i racerfart och den var över innan den ens börjat. Hade precis som tidigare veckor egna patienter varvat med att askultera hos mina handledare och tandläkarna. Har lärt mig massor under praktiken men också insett att jag redan kunde endel. När vi skulle ut på praktiken var jag (även om det kanske inte syntes på utsidan) ganska nervös för att jag tyckte att jag inte kunde något. Men sen när jag började ha egna patienter så vista jag ju ändå vad jag skulle säga och göra :P Haha!

I torsdags var det ett lopp i Kalix som heter strandruset. Tror det var 5.3 km långt och självklart var vi ett gäng från jobbet som anmälde oss. Dock var det ingen av oss som sprang. Jag är fortfarande sjuk från göteborgsvarvet och de andra hann inte riktigt komma iform eftersom vi bestämde på fredagen att vi skulle springa.. Inte lätt att klara springa 5 km med bara 6 dagar att förbereda sig ;)

Har iaf haft kul på praktiken och har (som jag sagt flera gånger) lärt mig massor. Än är det nog många år kvar innan man har lärt sig yrket ordentlig. Och fullärd lär man väl aldrig bli. Men jag känner att jag kommit en bit på vägen och jag har insett att det inte är så svårt som man kanske tror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0