Hej!

Var ett tag sen.
Är i Kalix och har min avslutande 5 veckors praktik innan examen. Detta är det sista jag gör innan jag blir färdig hygienist (förutsatt att jag klarar det).
Har sedan jag kom till Kalix hunnit fira att farsgubben blivit 60, börjat min praktik, firat valborgs, skickat Limpa till Barcelona och sprungit en del.

På pappas kalas/fest/middag med massa av hans vänner hade vi oförskämt trevligt och åt massa god mat. På menyn fanns, grillade lammkotletter, grillad kyckling, egenrökt lax, Annas oknådade bröd, sallad med oliver, fetaost och rostade solroskärnor, grillade grönsaker, fetaostsås, avokadosås, blåbärspaj och det hela avslutades med att en aladdin ask skickades runt till kaffet. MUMS!

I måndags mjukstartade jag praktiken med en halvdag hos Linda <3. Bästa mentorn man kan få! Hon har lagt upp min praktik så bra, så bra. Tyvärr är det nått fel på rummet jag ska ha nu under praktiken och det kommer fixas först nästa vecka. Så nu i veckan får jag vara med Linda och Sofie och ta några av Lindas patienter istället. Men det funkar lika fint det.

Sen håller dom på att byta en grej i systemet som ska gälla från nästa vecka, så det blir mycket dataträning för både mig och Linda. Haha ibland är det lite 'snillen spekulerar' när vi håller på.

Annars så springer och går jag varje dag. Just nu är det mycket fokus på att få fart i benen. Har en 4 km runda som är perfekt att springa runt. Försöker slå min egen tid varje gång jag springer. Någon gång försökte jag mig på att köra intervaller men det är APsvårt när man springer ute och inte har ett löpband som håller farten åt en.

Det var la typ det jag har att berätta just nu.

Lev och må!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0