Praktikdag 2

Idag fick jag ha hand om sterilen då sköterskan som i vanliga fall har hand om den var sjuk. Detta innebar att jag hade hand om all disk, packning och sterilisering av instrument. Det är inte ett allt för stressigt jobb då det tar ett tag innan diskmaskinerna är så fulla att de kan köras. Sen tar de mellan 20-25 minuter för dom att diska innan man kan tömma dem. Så jag har ändå kunnat hänga med Sofie mellan maskinerna. Fick idag assistera henne då hon gjorde fyllningar på två patienter, mycket skoj.

Vi hade lite tid över att döda innan luncen. Då kom Christian med den briljanta ideén att Sofie skulle få öva på att ta avtryck. Gissa vem som fick leka patient?! Ohh yes, Lovisa of course. Men det gör jag så gärna, jag får ju lära mig samtidigt så det är bara kul. Blev tre eller fyra avtryck och det sista vart helt ok. Så snart har hon rätta knickset inne. Nu snackas det om att öva att lägga bedövning med en special maskin, jag har anmält mig som frivillig patient igen. Lika bra att öva bort min nål/sprut rädsla med proffs innan jag ska börja lägga bedövning med mina kursare.

Har även fått följa med Sofie till ett dagis på 5 års besök. Fick hjälpa henne att berätta för barnen om hur man ska sköta sina tänder och hur det går till när det blir ett hål i tanden. Älskar dessa besök. Barnen är så goa och fina. Helst skulle man ju göra det på heltid.


Här står dom och smyger ihop geggan som sen ska bli mitt avtryck. Visst ser dom sneaky ut?

 

Ser ni den blicken?! Ser ut som att han tänker 'Nu du, ska du få dig så du tiger nån gång, mohahahah'...typ.


'Tjoff in i ugnen'

Åh man är så fin med avtryck i munnen.

 

Två blekfisar på väg till ett 5 års besök.

Sofie smög sig på mig när jag bytte om efter utflykten till dagiset.

Så här reagerade jag då! Ehh, normalt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0