Plackinfärgning och motiverande samtal

Igår var det dags för en ny plackinfärgning för att se om vi ändrat våra vanor och fått bättre munhygienvanor sen senast. Alla i våran grupp hade förbättrat sig mycket sen sist. Förra gången låg vi alla över 50% i plackindex och jag hade nästan 60%. Men igår hade ingen över 45% och jag hade minst av alla ;)


Joel som tandhygienist och Melissa som patient.

Infärgning pågår.

Haha Joel är inte så bra på det där med att bara hålla sig i munnen. (For the record, här har Melissa inte sköljt munnen det ska man göra innan placket syns. Hon har alltså inte så här mycket plack.)

Melissa fick ha mig som patient.

Se så rent och fint jag har. Knappt nå plack alls ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0