Solsken och tandytor

Ännu en underbar dag här i Umeå. Vi har haft skinande sol och 16 grader. När det är så här fint väder ute är det mycket lättare att gå upp och ta sig till skolan på morgonen. Hela första veckan vi bodde här  i Umeå regnade det och då var det segt att ta sig upp. Men som sagt med detta fina väder är det nemas problemas.

Idag har vi haft andra lektionen i Tandanatomi. Började med en repetition av det vi lärde oss igår. Sen började vi gå igenom vad alla ytor på tänderna heter. Tack vare min praktik på folktandvården i Kalix under våren kan jag redan alla konstiga namn vilket gör det lite lättare att hänga med. Kan förstå om mina kurskamrater tycker att det blir mycket att hålla reda på på en gång. Men till fredag ska det sitta för alla så då är mitt lilla försprång borta.

Har även fått våran första Hepatitvaccin spruta idag. Gick fort och smärtfritt. Tur det, för jag är ganska spruträdd. Huvva, blir svettig bara jag tänker på det! Skönt att det är 2 månader till nästa spruta.

Imorgon ska vi labba hela dagen på kemin. Vi blir klara kl 12 och efter det står det 'inläsning' på schemat vilket betyder egna studier. Ska stanna kvar på skolan och plugga några timmar har jag tänkt. Kan vara bra för min koncentration att sitta i skolmiljön där jag inte kan pilla med allt för mycket annat. Här hemma blir det hela tiden 1000 andra saker som jag helt plötsligt känner att jag 'måste' göra.

Nåja, nu ska jag gå och lägga mig så jag är pigg och kry imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0