Pluggdag

Idag klev jag upp kl 7 och åkte till skolan för att plugga, trots att vi inte hade några lektioner inplanerade. Skulle aldrig ske att jag sitter en hel dag hemma och pluggar. Tappar så lätt fokus och börjar göra annat, så det är tur att skolan ligger så nära att jag lätt kan gå dit.

Var helt dött på biblioteket när jag kom dit vilket var skönt så jag kom in i pluggandet innan det började surra allt för mycket runt mig. Kom dit kring 8 och drog därifrån 12 så jag fick ihop 4 h plugg i alla fall. Måste vara rekord för mig en ledig dag! Jag är plugg/tentaflyktens mästarinna, finns alltid 1000 andra saker att göra som känns viktigare för stunden. Och på en skala som går till 100 ligger min självdisiplin kring noll. Så detta att jag gick upp tidigt, tog mig iväg och faktiskt pluggade utan större avbrott ,måste betyda att jag äntligen växt upp och blivit vuxen ;)

Nu har jag vart hemma ett tag, käkat, sovit en stund och nu ska jag och Limpa ner på stan för att shoppa lite. Sen har jag, HÖR OCH HÄPNA, planerat att gå tillbaka till biblioteket, som har öppet till kl 22, för att plugga MER! Får då med mig Min bästa vän och kompis Kristina så jag slipper sitta själv med alla skumma typer som spenderar sina kvällar med att stryka omkring på bibblan :P

Mamma om du läser detta så kan du rita ett kors i taket hemma i köket. Din dotter pluggar frivilligt en hel dag utan tjat från nån! Nått har du och pappa gjort rätt. Tog bara ett tag att få fram det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0