Helg - som den ska vara

Denna helgen är den bästa på länge. Får verkligen tid att ladda mina batterier. Här hemma gör vi just ingenting. Vaknar sent för att förflytta oss till soffan med våra täcken och sen ligga där i nån timme till. Känner mig så avslapnad och har inga måsten som hänger över mig. Ingenting som måste läsas, fixas, lagas eller köpas. Jag behöver inte ens tänka på att laga mat för vi har några matlådor i kylen som vi bara kan värma när vi är hungriga.

Kursen som vi läst senaste veckorna har varit väldigt jobbig. Den har inte vart så svår egentligen,  det vi läst är ganska basic. Men det svåra har vart att det är så mycket nya ord som man skulle hinna lära sig. Hade man kunnat dom sen innan eller om man hade kunnat få säga de på svenska hade det inte vart så svårt tror jag. Nu blev de att man blandade ihop var och varannat ord och sen blev man osäker på vilket som var just den där lilla nerven eller utskottet.

Men som jag skrev igår så kändes det ändå ganska bra på tentan. Hoppas på att få kunna lägga denna kursen bakom mig nu så jag kan fokusera till 100% på farmakologin som vi nu ska börja med. Tror den kan bli knepig också. Men om man bara planerar sin tid och pluggandet så brukar det gå bra!


Kanske tar mig en härlig vinterprommenad idag bara för att jag kan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0