Plugg

Satt kvar 2h och pluggade på skolan efter dagens föreläsning. Sen satte jag mig efter middagen här hemma också och har suttit i ca tre timmar. Var bra att jag gjorde det för jag har inte pluggat nått i helgen som jag tänkt mig. Opps! Men nu ger jag mig för kvällen, känner mig väldigt nöjd.

Tänkte visa er min plugghörna som jag fixat nu när våran inneboende flyttat ut. Har den i vårat gästrum där det knappt finns några grejer eller möbler. Det är perfekt, för det ger noll distraktioner. Ställde in några ljuslyktor för att höja mysfaktorn ett snäpp. Sen slängde jag upp alla mina grejer och satte igång.

Bra belysning är A och O för att kunna plugga bra.
Filt är också bra så man inte börjar frysa. :)

Ljus för extra mys.


1. Lypsyl, mobil, tuggummi och choklad ifall jag blir sugen på nått. Allt på plats så jag inte går iväg för att hämta nått. Jag kommer sällan tillbaka då.

2. Bok för att komplettera de papper vi får på föreläsningarna

3. Kursens målbeskrinving så jag vet vad jag förväntas kunna för att bli godkänd. Målen är jättebra för denna kursen, har skrivit i detalj exakt vad vi behöver kunna. Står det inte med där behöver vi inte kunna det så man kan ha den som bocklista.

4. Papper från föreläsningarna. TIPS!: Jag brukar skriva datum på dom när jag får dom så jag vet i vilken ordning jag ska ha dom sen när jag pluggar.

5. Skrivhäfte både för hemmaplugg och lektioner.

6. Häfte där jag skriver upp ord jag inte kan med en förklaring så jag kan plugga in det som glosor sen. Behöver jag inte ha med till skolan.

7. Markeringspennor så man kan stryka under det viktigaste  eller para ihop bild med text.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0