Kursliteratur

Nått som är tröökigt men som måste göras då och då är att köpa kurslitteratur. Jag brukar försöka avvakta med att beställa böckerna tills jag vet hur mycket dom kommer att användas. Är ganska dyrt om man skulle köpa alla böcker som står på kurslitteraturlistan. Ska dom inte användas så mycket kan det vara bättre att låna på biblioteket eller att kika i nån kompis bok. Sen är det även så att på tandhygienistprogrammet får vi ganska mycket material på föreläsningarna så vissa kurser behöver man inte ens låna boken på biblioteket, man klarar sig bra på det man får av läraren. Så vi betalar 100 kr/termin så får vi de flesta

Vissa böcker köper jag dock. T.ex de som vi ska använda till flera kurser och de från Gothia förlag. Jag tycker att deras böcker är toppen! Väldigt lättläsliga, bra förklaringar och tydliga bilder. Toppen, toppen, toppen! Tror att man kan ha användning för dom även efter att man gått ut skolan.

Varför tar jag då upp detta nu?! Jo av den enkla anledning att jag just beställt hem 3 böcker för totalt över 1000 kr. Svider i plånboken nu, men man får tänka på att det kommer ge ett bra jobb sen med bra betalt. Så det får vara värt att leva fattigt ett tag som Magnus Uggla sjunger. Nu ska jag sova. Gnatt!



Två av böckerna jag köpt från Gothia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0