Sammanfattning

Här kommer två bilder som sammanfattar min dag ganska bra.

Plugg på skolan

Plugg hemma i sängen

Har gått väldigt bra att plugga idag. Fick in mycket mer i hjärnan jämfört med igår. Igår satt vi med musik i öronen och läste böcker och anteckningar var för sig.  Men idag bytte vi taktik och tog gamla tentor som vi sen hjälptes åt att svara på. Väldigt bra metod som funkar utmärkt för mig. Då får man diskutera varje fråga och sen hjälpas åt att förstå och hitta bra formuleringar som man sen kan använda ifall liknande fråga dyker upp på tentan.

Genom att svara på gamla tentor märker man vilka frågor som återkommer år efter år och utifrån det kan man sen lägga upp sina pluggpass. Man märker då vad som är viktigt att kunna och vad som är oviktigt. När man sen dessutom gör som oss och hjälps åt blir det både roligare och intressantare. Sen är det bra att läsa hemma så att man ändå vet vart i texten man hittar svaren och så att man kan fråga de andra när man träffas om det är nått man inte fattar. Denna kombinationen är det bästa sättet för mig när jag pluggar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0