cheesecake

Helgen har vart underbar. Vi har haft kanon väder här i Umeå så mesta delen av tiden har jag spenderat utomhus. Fredag tog jag en kort löprunda på 4 km. På lördag vilade jag från springandet och tog en prommis med min kompis på 2h och igår avslutade jag helgen med att ta en runda runt nydalasjön (9km + vägen till och från mig).

Har hunnit läsa ut en bok och börja på en annan. Läste under förra veckan Camilla Läckbergs bok Fyrvaktaren. Helt ok var den, lagom spännande och bra flyt. Den jag nu börjat läsa heter Åskgudens son och är skriven av Arto Paasilina, en av pappas favvosar. Får se om jag gillar den.

Har även hunnit med att äta massa gott under helgen. Bl.a. porterstek, honungsgratinerad chèvre, het tomatsoppa och igår gjorde jag en egen variant på cheesecake. Jag försöker hålla mig så mycket som möjligt från socker i min kost. Man skulle kunna tro att det är för att jag läser till tandhygienist men så är faktiskt inte fallet. Jag mår bättre utan helt enkelt. Men bara därför är jag inte mindre sugen på gott fika, godis m.m. Så igår slängde jag ihop en cheesecake som bara innehåller 1 msk socker totalt (ka vara 1,5dl egentligen).

Den vart supergod. Kände ingen skillnad i smaken från en vanlig. Istället för digistive som botten tog jag kokos, mald mandel och smält smör. Smaksatte själva 'krämen' med apelsin. Riktigt nice blev det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0