Patienter

Igår skulle vi äntligen få ta bilder på riktiga patienter. Har inte varit så nervös som jag trodde jag skulle vara men nog har det känts i magen alltid. Kom i god tid på morgonen och fixade med rummet/båset där jag skulle vara och sprang runt som en virrig höna med de andra i min grupp. Sen när vi skulle få patienterna utdelade till oss fick vi veta att det var ett återbud och att vi skulle lotta vem som skulle få jobba på en docka. Gissa vem som drog nitlotten... Jo jag!

Vart så besviken att jag nästan började gråta. Haha fånigt jag vet, men jag kunde inte hjälpa det. Har verkligen sett fram emot detta länge och var så taggad att göra det, så får man jobba på en sketen docka. :( Men efter en timme släppte besvikelsen och jag tänkte att det var bra att jag fick chans att öva lite mer på en patient som inte kan klaga :P Gick jättebra och jag behövde bara ta om två bilder som egentligen inte var dåliga, de bara kunde bli lite bättre. Så jag vet ju vad jag håller på med iaf.

Sen är det bra också för nästa gång vi ska ha patienter är jag garanterad att få en. Så nu får jag se fram emot det tillfället istället. Hoppas jag får nån som ska ta ett helt tandstatus, 18 bilder, eller nått annat klurigt så jag får ta mycket bilder när jag äntligen får en riktig patient.

Idag är det lördag och jag och Linus tänkte dra ner på stan för att kolla läget. Kvällen ska jag ägna åt att plugga till tentan vi har på måndag. Bjuder er på en fin, söt och underbar video som jag snubblade över idag. Ha en härlig lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0