Morgon stund..

..har havregrynsgröt i mun. För det är vad jag äter till frukost idag. Jag gillar att variera mig och äta olika. Ibland kan jag äta 7 olika frukostar på en vecka och ibland kan jag fastna för en grej och äta det varje morgon. En sån grej jag kan fastna för är just havrgrynsgröt, en annan är äggröra och bacon. Mmmm mmm mmm! 

Idag har jag heldag i skolan med Oral rehabilitering på morgonen och patientpass på eftermiddagen. Så det är bra att ladda med en ordentlig frukost så jag orkar hela dagen. Igår hade vi också patientpass men tyvärr lämnade min patient sent återbud. Tråkigt att missa en chans att öva men samtidigt fick jag gjort massa grejer som lagt sig på hög så det var inte helt bortkastad tid iaf.

Ikväll ska jag och min bästa vän och kompis Kristina gå på ett zumbapass. Blir mitt andra nånsin. Har ju lovat mig själv att ge det tre chanser innan jag helt väljer bort det. Så vi får hoppas jag gillar det bättre idag. Är bra att hålla igång när man har ett jobb som sliter på kroppen som det vi har. Jag tror man kan förebygga många slitskador bara genom att träna och hålla kroppen stark. Sen spelar ergonomin också stor roll så klart. Lika bra att få goda vanor vad gäller både träning och ergonomi redan nu istället för sen när man får ont.

Nu ska jag slänga på mig skorna och vandra till skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0