Glad idag

Jag är sjukt glad idag! Jag har sån himla tur med mina patienter alltså! Får ALLTID trevliga, glada, roliga, snälla patienter. Dom ringer aldrig återbud och dom har lagom svåra men väldigt intressanta 'munnar'. Lär mig massor när jag har mina patienter, både tekniskt och socialt. Ex hur man 'är' med en patient.

Har hänt att jag någon gång vart trött och hoppats på ett återbud när jag kommit till kliniken. Men det får jag alltid äta upp tack vare mina fina patienter. Hittills har jag inte haft nån patient som ringt återbud eller som inte dykt upp. Tror att det hänt de flesta andra i klassen nån gång. Ju mindre återbud man har, desto större fördel får man. Då får jag chansen att öva, lära mig och se massa som jag annars skulle få se från sidan. (Får man ingen patient måste man assistera någon annan som har patient. Inte så kul att sitta och skriva journal när man istället kan jobba.) Det är när man får jobba på riktigt som man faktiskt förstår hur kul det här yrket kan vara. Att få träffa så många olika människor och prata med dom och ha en möjlighet att hjälpa dom och förändra deras beteenden är helt fantastiskt.

Idag har vi haft våra första patienter för terminen. Och som ni kanske förstår av texten ovan fick jag som vanligt superbra patienter. På morgonen fick vi en mjukstart med tandteknikerstudenterna som vi fick öva kariesregistrering på. Dom är som ett mellanting mellan att jobba på varandra och att jobba på 'riktig' patient. Kul att få lära känna dom också och se vad det är för ena som går tandtekniker. Sen på eftermiddagen kom våra vanliga patienter och som vanligt fick jag en riktig stjärna som kom till mig. Vi hade så trevligt att jag nästan glömde bort att jag satt där och jobbade. Mer sånt!!

Nu ska jag plugga lite parodotologi och sen se om jag har någon gammal film som ligger och skräpar på datorn.

(För er som undrar skrev jag ordet patient 6 ggr och ordet patienter 8 ggr i detta inlägg. Då vet ni!)


Förresten, jag färgade håret igår. Blev höstmörkt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Glädje smittar av sig! Dina patienter gör säkert allt för att inte lämna återbud för de tycker det är roligt att gå till dig, en människa som brinner för det den gör. :-)

2011-09-22 @ 18:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0