Jag lever!

HEJ :D

Det var ett tag sen. Har massor att berätta för er. Fr.o.m. 23/1 går jag officiellt 4:e och sista terminen. Vi ska under denna termin läsa Pedodonti (barntandvård), Ortodonti (tandreglering), Tandvård för vuxna med särskilda behov, Munhälsoinformation till grupp (föreläsa på ex skolor) och skriva examensarbete. Självklar ska vi fortsätta ha patienter några gånger i veckan och i slutet på terminen kommer vi ha 5 veckors praktik. Mycket roligt att se fram emot alltså.

Just nu läser vi Pedodonti och tentan är på torsdag i veckan. Jättekul ämne och jag ser verkligen fram emot att få jobba med barn sen. Den lilla erfarenhet jag har av barntandvård (4 mån praktik på folktandvård) är att det är väldigt intressant, spännande och kul. Man måste tänka på vad man säger och hur man aggerar mycket mer än med vuxna. Barn måste ha klara och tydliga instruktioner och man måste förklara på ett annat sätt. Jag älskar barn och barn brukar oftas gilla mig för jag ger mig in i deras lekar med samma entusiasm och fantasi som dom. Så det återstår ju att se om jag kan lyckas använda mig av det i arbetet sen när man samtidigt måste framstå som professionell. Öva, öva, öva.

Vi har även påbörjat arbetet med examensarbetet. Ska berätta mer om vilket ämne min grupp har valt i ett separat inlägg.

Nu ska jag slänga av mig mjukiskläderna och på med träningsdressen för jag ska spendera 3h med klassen på IKSU. 1h badminton med Malin och 2h volleyboll med hela klassen. Kul.

Tandvård för vuxna
med särskilda behov

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0